حفاظت در خطای حلقه با تغذی? داخلی ضعیف

حفاظت در خطای حلقه با تغذی? داخلی ضعیف

در این مورد، فرض می کنیم که ریزشبکه در حالت متصل به شبکه عمل می کند و خطای تک فاز به  زمین  در t = 1 s روی حلق? 1 بلاواسطه بعد از فیدر-حلق? A رخ می دهد (شکل 9 را ببینید). جریان خطای کل و جریان های خطای گذرنده از فیدر-حلق? A و B به صورت i_fault ، ¬i_feederA و i_feederB در شکل 16 نشان داده شده است، طرح حفاظت POTT حلقه به دلیل جریان خطای کم دریافتی توسط PD حلق? A1 شکست خورده است. این جریان خطای کوچک به شکل i_feederB از 1 s به حدود 1.6 s نشان داده شده است و در شکل 16 نیز مشخص می باشد. همانند حفاظت پشتیبان برای حلق? 1، رل? OC غیرجهت دار در فیدر-حلق? A پس از 0.6 s تاخیر در 1.6 s قطع می شود. این تاخیر زمانی شامل زمان عملیاتی رله و قطع کننده و تاخیر زمان-OC رل? A می باشد. جریان خطای کل در مدت 1.6-2.2 s از فیدر-حلق? B می گذرد، که سبب راه اندازی رل? غیرجهت دار در فیدر-حلق? B پس از تاخیر 0.6 s در 2.2 s می شود. جریان خطای کل در مدت 1.6-2.2 s در مقایسه با 1-1.6 s کمتر است، به دلیل اینکه امپدانس حلقه در مدت زمان دومی بالاتر می باشد. 

بیشتر بخوانید : پمپ وکیوم آبی چیست؟

نتیجه گیری

نشان داده شده است که استراتژی حفاظتی سلسله مراتبی بر اساس رله های OC جهت دار با کمک لینک های ارتباطی و طرح دیفرانسیلی محلی، طرح های حفاظتی کارآمدی را برای ریزشبک? IIT در هر دو حالت متصل به شبکه و مجزا ارائه خواهند کرد. رله های با کمک لینک های ارتباطی، برای واکنش به جریان های خطای بالاتر در حالت متصل به شبکه و جریان های خطای پایین تر در حالت مجزا، تنظیمات سازگار با عملکرد خود انتخاب می کنند. ژنراتور سنکرون در ریزشبکه، جریان خطای کافی برای پیاده سازی استراتژی مبتنی بر OC را تامین می کند. نتایج شبیه سازی برای حالت متصل به شبکه و حالت مجزا، کارایی طرح حفاظتی پیشنهاد شده را ثابت می کند. 

منابع انرژی توزیع شده  (DERs)، تولید در محل و در نقاط مصرف را پیشنهاد می کنند که انتظار می رود مفهوم سنتی تولید برق مرکزی را تغییر دهد. ترکیب DER سبب کاهش تلفات انتقال و افزایش قابلیت اعتماد عملکردی سیستم توزیع می شود. با این حال، سیستم های توزیع به طور سنتی به صورت شبکه های پَسیو طراحی شده اند که در آنها نفوذ فراگیر DER نشان دهند? پخش بار دو سویه می باشد و ممکن است جریان های خطای وابسته به توپولوژی روی دستگاه های محافظ تاثیر بگذارد، کارکنان پشتیبانی را در معرض خطر قرار دهد و سبب غیر قابل کنترل شدن افزایش/کاهش ولتاژ و فرکانس شود. استاندارد 1547 مربوط به IEEE تاکید دارد که در هنگام تخلیه انرژی سیستم به سبب خطاها، واحدهای DER باید انرژی رسانی به سیستم توزیع را متوقف کنند.